måndag 11 februari 2013

Syndabockar...

kan vi behöva alltid då och då, dessa varelser är bra att ha då det blåser hårt på vattnet!
"man står sig själv närmast"...
jo det gör vi alla, men till vilket pris som helst?!

Ett felaktigt beslut taget av en styrelse skylls över på två av de som står på golvet, så kallade medlemmarna?!
Hur är det möjligt, "förda bakom ljuset"- är det inte ordförandets roll att ha full koll?
Protokoll, det finns en anledning till varför det förs protokoll på styrelsemöten!!!
Jag har då lärt mig att ordförande har det yttersta ansvaret i en förening, men i vår lilla kommun verkar inte alltid det stämma.
- "Styrelsen har vidtagit åtgärder" betyder att vi har räddat vårt eget skinn, vi har hittat en eller två syndabockar!!!

Jag är så glad över "min" styrelse och min förening!!!
Vi har styrda styrelsemöten och vi har alla läst "lokalklubbarnas stadgar" och nya styrelsemedlemmar får dessa på årets första styrelsemöte, för att veta vad vi ska jobba mot!
Vi vet alla att vi är en brukshundklubb öppen för alla raser, så när frågor kommer hurvida vi ska låta jakthundar bara vara med på söndagens allmänlydnadsträning vet vi i styrelsen att utbildningssektorn kan inte förbjuda dessa jakthundar att vara med, för vår styrelse är påläst och kan ge klara tydliga svar innan det gått så långt att folk måste hängas ut för att vi som sitter på styrelsestolar ska sitta säkert!!!

Men, alla kan ju inte vara lika bra som jag :)

Detta inlägg har en sensmoral i sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar