onsdag 4 december 2013

Vem ska trösta knyttet???


När mörkret faller, på dig
ser jag falska ögon
Jag skadar andra, inte bara mig
Vet du nu var du har mig
Du har inte en chans
Spring för livet
Jag är ur balans

Det här vad du får nu
nåt som inte fanns
Är du kär om livet,
din fega fan
Ur balans


Jag tror jag behöver en resa, Björkliden/Riksgränsen har fått 2 meter snö, brorsorna har köpt sig varsin skoter, kanske jag får låna en och så drar familjen Eriksson-Drugge till "Gränsen" över helgen, tror jag skulle må bra av det, Larsson har planer för helgen så de vill nog inte följa med. Minus 15-20 grader kallt skulle det vara, nysnö och skoteravgaser, visst låter det lockande?!
Ska spåna på lån av maskin, boende och semester det var länge sen jag var på en tripp med familjen. 
Stora Stockholm är i helgen, men det kändes inte så lockande, jag kollade flygpriser i juli och det fanns billiga resor, men... nja jag vill inte vara bland folk!
Jag har grävt ner mig i "Tjatträsket" och jag hatar mig själv för att har tillåtit mig att hamna där, nu är det jävligt svårt att ta sig upp från detta träsk. Det är värst på morgonen då handskar och busskort ota är putsväck, i morgon ska jag göra allt för att stå emot, det blir en svår kamp, men det ska gå. Jag kan ju vara tyst, då gnäller jag i allafall inte. 
 
 Är det meningen att man alltid ska ha möjligheten att tycka till om allt? Är det inte så att vissa saker är det bara så det är? 

"behandla andra som du själv vill bli behandlad" -men tänk om den andra inte vill/tycker samma som jag? Då blir det ju lite fel, jag kan ju inte ta förgivet att andra människor vill samma som jag...

1 kommentar: