måndag 11 maj 2015

Arbetsplatsträff och avslutningsmiddag

och information från tjänstemännen...
Allt styrs av pengar och Överkalix har inte en bra ekonomi så om den ena indragningen stoppas vet vi att vi måste sparas på annat håll. Få se om det blir vikariestopp, omkonstulation av något annat boende eller uppsägningar av personal den som lever får se. Jag är än en gång glad att jag jobbar på natten och vi fick klara direktiv att från och med den 21 september 2015 kommer vi att bli fyra baspersonal och sjuksköterska kommer att vara akutjourhavande sjuksköterska, min sysselsättningsgrad kommer inte att påverkas av omorganisationen.
 Några kort i skjortärmen hade våra tjänstemän som fick många av oss att hajja till...

 Ulrika har varit förbi mig på förmiddagen, kaffe ute i solsken och hopp om sommaren infann sig, Ullis är så fin, en vän man pratar om livet med. Jag skulle behöva lite av hennes sinneslag.
 Hon är en av de vänner som jag vet att det vi talar om stannar där hos henne och jag hoppas att hon känner likadant.

 Nu ska Frida och jag göra oss klara för "Niornas avslutningsmiddag", det ska bli så roligt. Min fina Fridolina går ut grundskolan, var tar tiden vägen?
Om några veckor bor hon inte heller här med mig, jag får bara se henne på helgerna och då får jag konkurrera med många andra människor om hennes sällskap, min lilla flicka <3
Enligt Lucas beräkning är det 20 skoladagar kvar till sommarlovet, helt fantastiskt.

2 kommentarer:

  1. Hoppas på god mat och att ni får en trevlig kväll! Men bara 20 dagar, tokigt vad maj går fort. =)

    SvaraRadera
  2. Vad kul med avslutningsmiddag! Men vart tar tiden vägen?!

    SvaraRadera