onsdag 27 maj 2015

Sommarvädret 2015

"Urban, Wilhelmina och Blenda så skola sommaren lända"...
 Iallafall enligt "Bondepraktikan", så hur tolkar vi dessa tre dagar som har passerat?
Strålande sol juni, juli och augusti, så vill jag att sommaren ska bli!
Jag har bokat boende för vår Sverigeresa i sommar, eller iallafall i Sunne, det blev på ett STF-vandrarhem, som kostade 600 kr/natt för ett familjerum för 4 personer.


.STF Hostel Sunne


 

I Stockholm vet jag har inte riktigt var vi ska bo, tanken är att vara där i två nätter, coophotellpremie har ju bra erbjudande för familjerum, vet inte om flickorna kommer ner till Stockholm och joinar oss. Norweigan hade bra priser till Stockholm men sämre priser tillbaka, men då kan man ju boka med SAS de har ju ungdomspriser. Vi får se hur det blir med det.

 Frida har det bra i England, lite hemlängtan tror jag. Jag har då Fridalängtan iallafall :)
Vi fortsätter leta lägenheter i Luleå, via blocket och privata aktörer, men det går lite mindre bra, rent utsagt har vi inget napp än så länge, men nog löser det sig.

Grönkläderna är packade, imorgon har vi övning, under fyra dagar ska vi försöka hitta "Ryssen" i den stora skogen, vi har lite lyxigare denna gång, mindre snö och vi får sova hemma om vi vill :)
Enligt Klart.se "ska" det spricka upp till imorgon kväll, hoppas det inte blir regn hela helgen iallafall. 
Det kommer att vara en övning med skytte i focus, det blir mycket skotträning för Gina och eftersom vi inte har tillgång till Hundbefäl får vi nog roa oss själva lite denna helg, så målet är att få träna spår och spårupptag, genomsök, Ljud och vind markeringar och så passivitet och arbete i samband med skott. Sen vill jag också prova skjuta lite stora vapen :)



1 kommentar:

  1. Och jag har också skrivit om vädret...Tokigt! Låter ut som en rolig sommartripp ni ska göra. =)

    SvaraRadera