lördag 23 maj 2015

Regn och Rusk

Regnet det bara faller ner...
Hur mycket regn finns det egentligen? Vår ojämna geggiga gräsmatta fylls upp med små sjöar runtom på gården. Så fort hundarna varit ute på gården kommer en "svag" lukt av blöt hund, men vad gör väl det när det finns Ikeas doftljus?!
 Jag har jobbarhelg så egentligen är ju detta det perfekta sovvädret men jag har lite svårt att sova just nu, jag måste sluta dricka kaffe kl 04:00, det måste ha med det att göra, sen ska jag inte dricka så mycket vatten efter 24:00, det är som på krogen barstopp från 24:00 :)
 Det är för lite att sova 07:45-11:30 jag vet att det kommer igen och jag blir dödstrött. Det är som om hjärnan vaddas in i bomull och jag fattar inte vad som sägs, glömmer bort allt som ska göras och är allmänt väldigt flummig människa att ha i sin närhet. Så imorgonbitti skippar jag kaffe, jag får inte dricka kaffet som smakar så underbart gott just precis då när man är lite trött och morgonrusningen startar, jag får inte för det är inte värt det!

 Tanken med dagen var ju 2 km joggingtur, men vädret gör att jag drar på det, jag ätit frukost och sitter och väntar på att regnet ska ge sig lite iallafall. Men innan middagen blir det iallafall, har funderat om jag skulle springa en liten "rund" slinga, jag avskyr att springa fram och tillbaka efter samma väg, det är så himla tråkigt. Jag har hittat ett par skor jag skulle vilja köpa, det är som en slags "terräng-sko".



Salomon KLIPP! W's Speedcross 3 - G Blue/Emerald Green/Hot Pink (L36644200)
Salomon speedcross 


 Ett klick bort och ett väldigt bra pris hittade jag på av alla närbutiker.
"Bara för att jag är värt det"...

2 kommentarer: