lördag 9 maj 2015

Nystart

Leva Livet - kom så ska vi leva .

Snön är nästan borta och jag har börjat räfsa det är nu jag inser skillnaden mellan att ha en tomt och en gård, jag har börjat i veckan och tror att jag bara har räfsat 10 %.  Jag har även funderat på hur många löv finns i en björk som vuxit i 40 år det måste vara miljoners miljoner. 
 Den här veckan har jag gått på långa promenader och fyllt på energiförrådet, hundarna har sinat i skogen, Matilda har tagit med sig Holly, första veckan gnällde, eller ylade Holly, det var lite klagomål och en av grannarna erbjöd sig dagrasta Holly medan Matilda var på skolan och hade hel/lång dag. Det var ju verkligen snällt! Mamma som på kort tid fick ta bort två av sina hundar tyckte att gulingen blev så ensam och hemma hos oss blev Yenna väldigt nedtryckt av de andra hundarna så på prov flyttade Yenna till mamma och Rudi och hittills går det väldans bra, mamma tog även Yenna till bya frissan och klippte en väldigt härlig sommarfrisyr på min fina utställningsstjärna.






 Nu börjar Fridas intensiva sista tid på Strandskolan, nationellaprover börjar vara gjorda och avslutningsmiddagen är på måndag, fjällen papper är ifyllda och utrustningen och undertecknade alla papper som ska med på språkresan i en mapp. Nu är Strandskolan snart ett minne blott, jag kommer ännu ihåg min avslutningsvecka på Strandskolan.
 Vi har anmält intresse på två ettor, den ena är vi tredje reserv på och den andra vet vi ännu inte hur vi ligger till. Tyvärr var den ena på markplan och det känns mindre bra.

Lördag idag och imorgon hoppas jag på bättre väder så jag kan fortsätta räfsa min stora gård :). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar