tisdag 29 september 2015

Sötsug till max.

Det är verkligen inte bra att gå hemma, mitt sötsug är enormt jag springer i skafferiet och kylen titt som tätt men inget nytt har tillkommit ändå har jag oftast något i munnen när jag går därifrån, konstigt?!
 I morgon kommer mamma hem, tre veckor gick ju fort, nu har hon varit på en resa utöver det vanliga hoppas att hon har haft det bra med faster Mirjam. Jag längtar så klart efter henne men längtar nog minst lika mycket till att hon kommer och tar Rudi, det har varit ganska påfrestande att ha en 47 kilos unghundshane i tre veckor. Han tycker nog det samma om oss. Torsdag väntar miniflytten med Frida, då tömmer vi bajslägenheten, tur att den har varit möblerad så kan Frida själv bära de kartonger som hon har där. Det blir ganska tomt i den nya lyan till på lördag då vi åker med möblerna till Luleå. Hon får sova på en luftmadrass och har endast tvn där till att börja med, men det är ju bara en natt så det får ju lov att gå. Det känns ut som om jag kommer att vara mer i Luleå nu, för jag tyckte verkligen om denna lägenhet, men när ska jag ha tid att vara där? Se hur sällan jag varit till Matilda i Kalix och den lägenheten är också mysig.

 Ryggen känns mycket bättre idag, så nu har jag utmanat den litegrann, har satt igång en tvättmaskin, sen vilade jag med Missy innan det var dags för en välbehövlig dusch, vilade igen och sen rastade jag hundarna ca 500 meter efter en uppförsbacke och nu vilar jag igen. Eftersom Henrik jobbar i skogen idag så blir det jag som ska skjutsa Oscar till träningen, så fram till körningen vilar jag. Även idag har mina tankar gått till alla de som lever med kronisk värk, att vara så begränsad i sin kropp, att allt man gör blir en smärtsam belastning. Mina tankar går till Mattias...

2 kommentarer:

  1. Jag är också sötsugen! Det var för att jag fick för mig, att efter två månader utan, äta godis i lördags. Plockade lite från lösgodiset, bara de godaste och så smaskade jag på. Jobbigt är det ju nu efteråt. Hm hur tänkte jag där? Jag tänker också på dem som har kronisk värk och känner med dem. Själv har jag ju övergående problem men så fruktansvärt ha så här jämt. Kram

    SvaraRadera
  2. Sötsuget har mig i sitt grepp också. Måste ta tag i det!
    Jag hoppas vi slipper kronisk värk. Har nu äntligen förståelse för mamma & alla andra med kronisk värk. Inte kul :( När jag var yngre tyckte jag det lät så överdrivet & så var jag väl okunnig..

    SvaraRadera