fredag 29 januari 2016

Dagarna swischar förbi

Nu har upptakten för Tjejvasan börjat på riktigt, daglig motion allt från spinning, stavgång och skidor (alla saker på S) nog kommer detta att gå fint, målet är att hålla på max 4.5 timmar. Jag är inte rädd att jag inte ska orka, men jag är rädd att jag ska vara missnöjd med min tid och prestation. Just nu försöker jag intala mig att det är ju bara på skoj detta lopp, absolut ingen tävling utan en erfarenhet rikare ska jag bli. Vi kollar läget detta år och så får vi se om det är något för mig, kanske kommer det fler tjejvasor eller så blir det ett Vasalopp någon gång i framtiden. Den som lever får se.
 Jag hade ju en liten tanke att jag skulle åka Vasaloppet när jag fyllt 40 år, alltså 2018 och sen dra iväg till Thailand på semester direkt efter loppet, men jag tror inte jag vill åka utan mina barn och det blir ju så mycket dyrare om jag ska dra med mig dem... Kanske jag flyttar fram det 10 år till och gör det som en 50 års grej?!
 Känner ännu hur mitt energiförråd fylls på efter november och decembers hets jobb, det känns underbart att känna orken komma tillbaka, önskar jag kunde donera lite energi till de i min närhet som behöver en liten energidos eller två.

 Gina och jag har åkt en timme skidor idag, det blev två treor, tre en och en halvor och ett varv runt myren. Jag är glad att jag utmanade mig själv lite, jag har som snöat in mig på 1.5:an, trott att jag inte ska orka, men det gick bra kanske en aningens bakhalt men inte så farligt mycket, ska kolla så fäst zonen stämmer.

 Imorgon har Oscar sammandrag i Skogshallen med tre matcher, sen spelar A-laget så det blir verkligen en hel dag i isladan imorgon, Gina ska med så det blir en promenad eller två mellan matcherna, stadspromenad :).
På kvällen väntar Sang's med vännerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar