onsdag 6 januari 2016

Trettondagen

Spenderas hemma, kylan har kommit temperaturen ligger omkring -30 grader, det är garanterat myggfritt just nu. Aftonen tillbringades med H's mamma, syskon med respektive vi åt kött och potatis med ananaspaj till efterrätt. Det var bara grabbarna och jag från "oss", det är lite så den nya konstellationen på familjen ser ut just nu, tråkigt med i och med att flickorna blir äldre och äldre slår de sig mer ut från oss, en ganska naturlig sak.
 Badrummet står inför en förändring, total renoveras ska det göras, vi har lyckats göra en ritning på någon byggfirma så snickaren ska se hur vi vill ha det. Vi har inte riktigt valt färg på klinker och kakel och badrumsinredningen är inte valt och beställt, men det borde inte vara något problem, H och jag brukar vara överens. Äntligen kommer vi oss för att ta tag i allt fortsätta med vårt hus. Lucas rum blev klar förra veckan, nu ska jag ta mig på Ikea och köpa honom en sängram och en garderob, just planeringen av garderob känns lite svårt för mig som inte är så logisk, det är avancerade saker det där med inredning av PAX-garderober.

 Jag har provat på mitt första "hemma" Yoga-pass med hjälp av en dvd, det gick ganska bra, tungt för nacken och axlarna. Karin ska starta upp Medicinsk yoga igen och jag funderar om jag skulle gå det. Jag har dock lite svårt att gå på aktiviteter/träning som är på fasta tider, det blir som om jag väljer bort dessa aktiviteter om det kommer upp något annat, men en sak i veckan ska jag väl komma prioritera?
 En jobbarkompis sa till mig för ett tag sen att jag "verkade väldigt okoncentrerad" och jag upplevs nog som väldigt splittrad och okoncentrerad eftersom jag alltid säger allt jag tänker, det är bättre att inte säga alla planer till alla för då behöver man inte ta ansvar att slutföra alla tokiga idéer som ploppar upp i mitt huvud, själv anser jag mig inte vara okoncentrerad men kanske lite väl impulsiv. När man är snart 40 år ska man nog inte vara impulsiv och säga allt man ska göra eller alt man vill göra, det uppskattas inte av alla... oj nyss har jag skrivit om att börja yoga, köpa garderober, åka på ikea och repa badrum, jag har inte ändrat mig ett smack än iallafall.

 Nästa vecka ska jag gå en utbildning via Kommunal, det ska blir roligt och extra roligt att få sova hos Frida och umgås med henne i Luleå några kvällar.



3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är bra att ha ideér! Allt kanske inte blir av men vad gör det? Bättre än att inte ha några & på stenar som rullar växer ingen mossa ;) Du är bra som du är vännen!

    SvaraRadera
  2. Man måste ju få drömma lite... Postade precis ett citat hos mig som jag tycker är lite talande, i alla fall för min egen del (tänkte bla på träning) "Vad du än kan göra, eller drömmer att du kan göra, påbörja det" Alla drömmar behöver ju inte påbörjas, huvudsaken att man har några. Fast ibland kanske man bara ska vara tyst?

    SvaraRadera
  3. Nä inte vara tyst. Det är ju min policy i år - att INTE vara tyst. Många säger ju hela tiden vad de tycker om ditt o datt & många tycker en massa skit. Så nu kommer jag säga mina bra åsikter ;)

    SvaraRadera