måndag 4 januari 2016

Morgonstund har guld i mun...

Jag försöker se framåt, november och december innehöll väldigt mycket jobb och ett slitsamt sådant, att blanda dag och natt kan omöjligt vara bra för kroppen, på riktigt höll jag på att ta slut. Att sedan vara i hetluften och inte involvera sig tar också på krafterna.
Många anställda i den offentliga sektorn och speciellt kvinnor inom vården jobbar ofta bara 75% och den lönen blir man inte rik på, så jag förstår att många vill ha 100%, det blir en jakt på vikariaten som är på 100% och det blir en jakt på "extra turer" som ger fyllnadslön. I den här situationen är det omöjligt att vara alla till lags. Jag är glad att mitt vikariat är över och jag har också ställt mig i kön för att jaga extra turer, helst på natten...
 Nu njuter jag av min nattjänst och att få göra mina timmar på en gång och i och med det får jag mer lediga dagar, om jag vill och känner för att inte alls bry mig om något annat än mina natt uppgifter går det också bra. Jag känner att sakta, sakta håller mina batterier på att laddas upp, men det är inte något som sker under en vecka eller tre. Nu under dessa kalla vintermånaderna ska jag prioriter att vara hemma och känna lugnet i min lilla by i mitt hus. Jag måste hitta balans i min vardag.
 En arbetskamrat tyckte att jag verkade mycket okoncentrerad och jo, jag är nog ganska okoncentrerad på många sätt och vis.

 Sista jullovs veckan för barnen och jag jobbar bara en natt denna vecka, smhi "lovar" 30 grader kallt så vi kan inte göra så mycket annat än mysa på hemikring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar