tisdag 12 januari 2016

Luleå

Imorgon och på torsdag väntar utbildning för mig i Kommunals regi, jag ska gå grundutbildningen för arbetsplatsombud. Då passar jag på att sova hos Frida, mysigt tycker jag. Idag har vi hunnit luncha och jag har klippt av mig håret, nu på kvällskvisten har jag och Gina gått till Storheden, det var en gångväg med gatulampor längst vattnet hela vägen till Storheden, drygt en timme var vi ute. Jag trivs som fisken i vattnet här. Där hemma drar vi igång med badrumsrenoveringen på torsdag, eller vi och vi, vi har lejt bort allt till en snickare från byn *fniss*, idag har vi varit på Norsjö och valt klinkers och kakel, Stockholms brun och matt vit, jag är jätte nöjd.
 Jag har problem med min nacke och axlar, nå egentligen har jag problem med hela ryggen, kanske det är en låsning i bröstryggen som är roten till det onda, massagen är bra med det hjälper inte, jag måste träna upp rygg/mage, så här kan jag inte ha det. Jag fick tipset att promenera med "svängande" armar, yoga och stretcha så jag svänger som bara den med mina armar nu när jag är på promenad.

 Nu börjar det närma sig 30 kilometers skidåkning och jag har totalt åkt 16 kilometer, det känns ju inte så bra, jag kommer mig inte upp på Lappberget det är för kallt eller så "hittar" jag på annat att göra. jag har inte ens provat mina nyvallande klassiska skidor, på fredag ska jag åka! Då SKA jag åka, medan pojkarna tränar, då ja då ska jag åka minst 9 kilometer varav tre på skate med Gina och 6 med de klassiska, kanske Gina kan lolla med på sidan om, det kanske inte är någon i spåret på fredagkväll, då har ju folk "Tacofredag". Nu har jag skrivit det här så nu måste jag häva mig upp.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar