fredag 15 januari 2016

Hem ljuva hem

Skidåkning de luxe, men förmiddagsturen höll på att knäcka min självkänsla totalt.
Jag tänkte att jag tar min vanliga runda i skogen efter de fiiiiina skoterspåren med mina fiiiiiina Fischer, nyvallade och bra. Skoterspåret var gammalt och kört med en värsting skoter med alldeles för höga kammar på mattan och skidorna var vallade för länge sen så det var inte riktigt rätt valla som gjorde att jag hade bakhalt, helt seriöst så tog 6.4 kilometer skidor längre tid än när jag går denna runda, knäckt var jag. Tror jag hann tänka tusen gånger "Vad har jag gett mig in på, 30 km?!"
När jag låg i Ställersbacken och halv grina kom jag på att jag ska prova om jag är lika dålig på att åka skidor i Lappberget, en förhoppning att det var det som var orsaken, ospårat.
 Så var det, det var roligt och tiden förbättrades avsevärt uppe på Lappberget, tyvärr hade jag ännu bakhalt så det måste jag ta tag i innan nästa tur.
 Jag skrev att jag skulle åka 9 kilometer idag men jag 9.4 km men egentligen räknades inte de första för det var så himla dåliga.

 En stor älg stötte vi fram efter Norskölvägen, den kom upp på vägen och ställde sig still mitt på vägen och bara stirrade på mig, jag flaxade med armarna och tjoade, nä den bara stod still och stirrade  på mig, jag provade till och med att skälla som en hund men icke, till sist så vände älgen och sprang bort från oss. Gina sprang i några försök att få jaga älgen, men jag ropade tillbaka henne, var rätt att hon skulle bli sparkade. Jag hann få upp lite puls och tänkte vad gör jag om den kommer mot mig?! Mitt på vägen på skidor...

 Imorgon väntar Luleå Hockey match vi ska få se matchen mellan LHC-Malmö, det ska bli roligt. Det är något Lucas lag anordnar så vi har buss och biljett betalda för spelare och vi andra får betala självkostnads pris, eftersom det fanns några biljetter över tar vi med oss Jimmy så får Oscar också en kompis med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar