torsdag 31 januari 2013

Ett steg i livet...


Matildas val till gymnasiet är ifyllt och klar för inlämning, oj vad tiden går fort och nu är det snart dax för henne att stå på egna ben och ta det första valet på sitt liv, vilket hon kan välja om och ta en helt annan väg i livet när helst hon vill.
Det blev "plugg-linjer" i första och andra hand och hon förmådde sig inte att helt lämna tanken på Grans så det blev alternativ tre.
Matilda är en väldigt klok tjej <3.

Hennes val har inte varit helt lätt och jag hör och märker att hon har fått förklara sitt val, "det är väl ingen idé att plugga något som man inte blir något av, orka läsa sex år till?!"...
Tyvärr kan det vara lite av Överkalix mentaliteten att plugga och satsa på utbildning inte är det fränaste man väljer här i livet.
Som mamma är jag väldigt nöjd med hennes val, eftersom de är hennes egna val.

Jag står också för ett val, ett val jag och några andra ska ta, ett val jag vet vad jag vill, men inte vad andra vill ett ganska viktigt val!
Imorgon är valet gjort och det ska bli skönt med lite sinnesfrid, för livet är fullt med mariga val och det är inte alltid så lätt att veta vad som är det bästa valet...

På söndag ska flickorna och jag till Piteå, familjehundarna ska trimmas och vi ska passa på att hälsa på Sara med familj, det ska bli väldigt trevligt!!!

P.S
tandläkabesöket slutade på 523 kronor och endast skrapning av tandsten, inte ett enda hål eller begynnande tandlossning!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar