söndag 9 februari 2014

Älvdalens Hundhälsa

Lördagen började med en smärre stress att hinna med allt jag hade planerat eftersom H kom på fredag kväll att han hade brandövning hela lördagen :/ Jag hann inte omstrukturera min lördag så jag tänkte hoppa av hundsimmet, men med god vilja och snälla människor runt omkring mig lyckades jag ro lördagen i hamn!
Den började med sockerkaks bak till Fridas hemmamatch mot Vråken sen blev matchen en riktigt rysare som slutade med 39-37, till ÖIF´s fördel, Matilda fick agera andre domare. Frida gjorde en bra match och för henne är det verkligen "laget, jaget och bollen" tyvärr utmärker sig några i laget som endast "jaget och bollen". Det kan ju vara en mognadsfråga eller så är det helt enkelt så att vissa vill köra "en-mans-shower".

Äntligen tog vi oss iväg på simträning med Gina, tillsammans med vår "Friskvård" som anordnats av Överkalix brukshundklubb, jag blev inte besviken, Gina var lite osäker när hon skulle i bassängen, men med hjälp av en gul boll simmade hon fram och tillbaka, ca 5 minuter och så vila i en minuter för att sedan simma ca åtta minuter till efter simningen badade jag henne med schampoo och fönade henne innan hon fick ligga på vibrationsmatta, snacka om en spa-dag för min älsklingshund!
 När Gina klev ur bassängen var hon ganska trött i bakbenen, lite andra muskler som fick arbeta. Jag har läst någonstans att 15 minuter simning motsvarar 1 mils springtur i samband med cykel för matte/husse.

Foto: Gina! Dagens fyspass blidde hundsim!

Eftersom vi var en grupp och "prova-på" så kostade det endast 120 kronor, helt klart värt det!
Om jag väljer att åka själv och simma med henne kostar det 350 kronor med instruktör och 475 kronor för två hundar med instruktör, så jag har lust att boka in Holly och Gina.

Ett snabb besök på inflyttningsfesten vi var bjudna på, åt en underbart god buffé och två glas vin, såg ett fyrverkeri surrade lite med folk och sen åkte jag snålskjuts hem vid 21:30, somnade på soffan med Matilda vid min sida.

Söndagen tillbringades i Pajala Ishall, Mini Blå Maskinen hade dubbelmöte mot Pajala idag, resultaten blev 9-4 och 5-5, matchen med oavgjort var en riktig kämpar match, ÖIF låg under med 2-5 och hämtade upp till 5-5 och under de sista 30 sekunder hade ÖIF hårt press på Pajala, de kom på att jobba på returer och lyckades att göra tre mål på returerna. Matcherna spelade på hel plan och med offside och icing, premiär för våra killar och tjejer men de klarade av det bra, några avblåsningar blev det, men inte alldra väst många och jag tyckte att alla i laget hade en jämn och bra åkning och nivå på spelet, de har blivit så duktiga.

Foto: ÖIF - Pajala 5-5
Vilken upphämtning flickorna och pojkarna gjorde, fr 1-4 till 5-5 *wow*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar