söndag 16 februari 2014

Hunderiets baksida :/

ZePiras Lilla-My HD A/C AD ua
Detta gör det omöjligt att avla på Gina och ZePiras planer på fortsatt avel gick i krasch, men efter tre dagars intensiv fundering och rådfrågning tillsammans med proffisionell utlåtande är "vi" på banan igen och denna gång har vi en eller två reserv planer i bagaget.
Hur påverkar detta C mig, inte ett endaste dugg! Det är endast Petra som drog den fetaste nitlotten i och med detta C, men som min livsfilosofi är så är detta på grund av en anledning. Ginas "höftfel" kommer inte att påverka henne på något sätt som är skadligt för henne med det jag har tänkt att göra och det kunde ha varit mycket, mycket värre!
HD A och B är normala höftleder
HD C är lindrig dysplasi
HD D måttlig dysplasi
HD E höggradig dysplasi

Enligt Svenska kennel klubben
C =Höftleder lindrig dysplasi - Är den lindrigaste formen, höfthålan har nästan normal storlek och form men ledhuvudet passar inte in exakt in i ledhålan.

Annars känner jag mig som en lite dålig hundägare just nu, Gina har fått stå eftersom jag jobbat mycket förra veckan och kommer även att göra det denna vecka. De två sista veckorna har jag känt mig ganska sliten och det gör jag ännu. Sömnprioriteringen var bra och jag har verkligen sovit mer än vad jag brukar, men tröttheten håller i sig ännu, jag har nog många minus på detta konto.
 Jag prioriterar sömn även denna vecka och imorgon stratar jag upp med "soppdieten" igen, målet är att hålla mig strikt i fem dagar, sen får jag se hur jag gör undder helgen, kan gå bättre denna gång eftersom jag jobbar nästa helg :).
Nu ska jag på äventyr så See you all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar