tisdag 22 april 2014

Kanonväder!

Säg den påsk man kunnat köra skoter ena dagen och räfsa lite löv andra dagen?
Väderguden "Indra" har varit oss nådiga och bjudit på kanon väder, solen har lyst på oss i flera dagar och gett oss lite färg på våra vinterbleka kinder.
 Pojkarna har varvat ängen i Storbäcken gånger hundra, runt och runt, på lördag var det så lite snö kvar och deras körförstånd hade övergått till galenskap så vi parkerade miniskotern för den här säsongen i garaget, istället kom cyklarna fram, betydligt miljövänligare, nyttigare och billigare  :)
Påsklovet har varit riktigt trevligt och vi har fått umgås med familjen och bara ta det lugnt, varit på någon promenad, ätit gott och bastat innan kvällen och godnattsagan, ljuva liv!

 Hundträningsbacken och spårpinnarna är redo i bilen för att användas utomhus, nu gäller det att ge sig på de nya momenten i lägreklass, vi börjar med lydnaden, "krypet, budföring, framförgåendet, platsliggning i 5 minuter med 5 stycken skott". spåret är lite svårt att få till just nu eftersom det är lite väl mycket snö i skogen. Sen ska jag göra mig en "uppletande ruta" så jag kan börja lite smått med det också. Jag känner mig taggad att starta upp hundträningen för tävlingssäsongen igen! och den kommer att ske på dagtid då jag är ledig, helt enligt mina egna tider utan någon annan att ta hänsyn till. Till budföringen behöver jag lite hjälp men jag ska visa mina nära och kära hur det ska gå till på "YouTube" så kan jag leja in dem till att agera mottagare :)
Jag har siktat in mig på tävling i början av juni och det kan kännas/tyckas vara långt bort, men hipsvips är vi där och då ska momenten sitta som smäck :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar