torsdag 3 april 2014

I betraktarens ögon

 Jag förstår mig verkligen inte på människor alla gånger, vad har jag för rätt att häva ur mig vad som helst utan att först ta reda på vad som verkligen har hänt? Ibland kan det ju faktiskt vara så att det har blivit ett missförstånd eller ett tekniskt fel, men är skiten redan kastad och människor redan sårade, ja då är det som lite för sent :/
Den här gången var det en person hade blivit utkastad (tog hen förgivet) ur en "grupp" på facebook och direkt var det statusar på booken om "inbördes beundran" "dagisnivå" "tror sig vara bättre än alla andra" "jag vet nog vem som gjort detta mot mig", statusen följdes av mer kommentarer som höll med om vilka idioter det fanns i gruppen och massa "likes" och hjärtan... Sen en dag efter statusen som var full med galla, då kom ett litet "förlåt" som kommentar, men man kan väl säga att skadan redan är skedd?!
som så många gånger tidigare i facebook så hade det tyvärr hänt någonting med sida via facebook, det var INGEN administratör som "plockat" bort människor från en ideell förening facebook sida! Men för de som var inblandade  i soppan och anklagade för att kasta ut folk tog det tre timmar och tio mobilsamtal för att ordna upp misstaget.
 I veckan har det varit flera möten hit och dit, men det kändes ganska bra i alla fall, som om det lyssnades av men några svar får man ju inte, det är alltid någon annan som har beslutande rätten.
Kaffe med diskussioner om ditt och datt som till sist hamnade i "budget i total obalans", herre gud så jag är glad för alla föreningstekniksutbildningar jag fått gå innan och medan jag suttit som ordförande! Studiefrämjandet anordnade någon i Överkalix för tre år sen, den var suverän!
Då vet jag vilka ramar jag ska följa och att det är JAG som ordförande som är yttersansvarig och att jag faktiskt kan dömas personligen för det som sker under mitt ordförandeskap, skattebrott och förskingring har man ju hört talas om :/


Solen skiner idag och jag ska ut i solen och tanka energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar