tisdag 29 april 2014

När kroppen säger STOPP


Då gäller det att dra ner på tempot och vila. Jag fick sjukskriva mig på söndag kväll och åka hem och vila, vila, vila. Min kära kropp sa: Stopp och Belägg!
 För en gångs skull lyssnade jag och har inte gjort många knop sen dess, jag vilar lydigt och inser att vissa saker inte är att leka med. Idag har jag dock kunnat sitta uppe och plockat ur diskmaskinens övervåning utan större problem. Jag har även tagit mig för att ÄNTLIGEN bokat tid hos Doktorerna Hassler AB, tro mig något jag tänkt göra i tre års tid men dragit mig för att göra, kan inte riktigt förklara varför.
 Idag blåser nordanvinden, den tar sig in i ben och märg, sprider en otrolig kyla i kroppen som håller sig fast länge efter man blivit träffad av den. "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder" men jag har bara varit på bron ett tag medan hundarna skulle "frukostkissa", kände att jag ville ha lite friskluft.

Olika rapporter från Facebook, visar på snö om vi åker norrut.


Systerysters Facebook på morgonen.


 Cari Rörströms foto från Kiruna.


2 kommentarer:

  1. Att lyssna till kroppen är nog det klokaste man kan göra. Brukar ju säga "bra jobbat".. men säger istället " bra vilat!" Vi ska ta hand om oss själva oxå. Skickar massa lugn å ro.

    SvaraRadera
  2. Bra Linda, att du lyssnar på din kropp! Vila dig i form nu så att vi kan mysa i slutet av maj i Sthlm :) Det viktigaste är livet inte jobbet. Kram

    SvaraRadera