måndag 14 april 2014

Påsklov

Vakade av lördagmorgon, sov några timmar sen åkte jag till Skogen, korvgrillning och Bröderna Bus körde skoter, den yngre tränade "burkning" med Polarisen och den äldre tränade sig att manövrera JAG:en. Runt, runt på ängen i flera timmar sen väntande en varm bastu och riktigt tv-mys kväll.
Alla grabbar och Frida hann med att åka med Nille och Lelle och vittja några Bäverfällor med fångst, spännande. Gina fick nosa på bäver, utan några som helst misstänksamheter eller överdrivet bitande/dödande.
Hur jag än försökte tjata så valde Matilda att vara i Bränna med sina kompisar istället, det kan jag inte förstå?! :)
 På söndag kom mamma, syster m familj och Petter och vi wokade älgkött och grönsaker och småkillarna harvade runt några fler timmar runt ängen norr om huset.
 Idag är det måndag och jobbet kallar, jag har 20 timmar att tjänstgöra innan jag går på lång ledigt, solen har börjat skina och jag tror vi ska göra våra cyklar redo för sommaren.



I Storbäcken har jag inget internet så jag har verkligen kopplat bort allt som hände förra veckan och jag tror att detta är rätt, det blir bra det här. Ibland måste något tråkigt hända, tiden måste gå och man måste inse att ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig MEN det blir till det bästa iallafall. 
Vid grillplatsen sitter jag gärna och petar i elden, hugger lite ved och bara sitter och tänker, funderar och planerar mitt liv här och nu med de människorna jag vill ha runt omkring mig. 
 Det börjar närma sig ett år sen pappa blev sjuk, alla undersökningar som gjordes för att att ta reda på varför Bilirubinet inte gick ner, alla mediciner, alla provsvar, alla biopsider, alla sjukhussalar, alla sjukhusgrannar med drenage och /eller dropp och andra slangar i kopplade i sina kroppar, sjuka människor som alla låg i sina sängar sjuka och allvarligt sjuka i väntansrum att få sin dom eller frälsning... JÄVLA SKITCANCER!!! 


2 kommentarer:

  1. Härligt å sorgligt.... Livet rullar på... Jag blev än mer norrsjuk, men får väl bota det med skogstur imorgon ;) Ha det bäst!

    SvaraRadera