söndag 27 april 2014

Sista helgen i april

När fredagen kommer gruvar jag mig för jobbar helgen 30 timmar på jobbet och sen förhoppningsvis 15 timmar i sängen vilket i sin tur innebär att jag inte träffat min familj nästa någonting, men nu på söndag eftermiddag med endast 10 timmar kvar inser jag än en gång att jag har haft en bra helg på jobbet, ett jobb jag trivs med och som jag anser vara ett viktigt jobb att utföra.

 Igår cyklade Matilda och pojkarna till den nya ( men ack så lilla) lekplatsen så jag packade en picknick korg och mötte upp dem, vi fikade och sen körde Matilda och jag lite hundträning med våra underbara fyrfotade vänner :) Jag dirigerade Matilda och Holly i Linförighet, Inkallning, Ställande under gång och Läggande under gång. Läggande och Ställande har Holly problem med, hon har inte riktigt ordförståelsen när Matilda sätter ihop hela momentet. Platsliggningen blev en enorm störning för Holly eftersom det ca 5 meter från henne spatserade en liten fågel pickandes i marken, men Holly låg kvar med hel fokus på fågeln.

Foto: Snart är vi redo att gå ut på tävlingsplan.

Matilda dirigerade mig och Gina genom Linförighet, Inkallning, Framåtsändande och Läggande under gång, jag är nöjd med Gina, lite het från början och fixerad i sina belöningsbollar, men med tanke på att det var en helt ny plats och massa barn i lekplatsen bredvid och katter som sprang här och där tyckte jag att det gick bra. Det är så roligt att ha samma intresse som sina barn, klart att detta även kan skapa lite problem då både Matilda och jag är ganska hetsiga och övertygade att vi vet bästa själv, men igår var en bra träningsstund för alla fyra.

"Klubben för inbördes beundran"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar