onsdag 15 juli 2015

I goda vänners sällskap

Igår hade brudarna och jag det årliga bastubadet med lite italienskt snacks och bubbel och ett gott lättdrucket rött vin. Vi åt, surrade, bastade, skvallrade, badade i älven, talade och tvättade håret i älv vattnet jag och mina gamla vänner som jag känt i drygt 25 år. Vi saknade Jenny och Jessika detta år.
Fast vi var tillsammans i över fyra timmar hade vi mycket mer att tala om, ni vet man går igenom vad som hänt sen sist...

 Imorgon stundar vår sommar marknad, endast två pass ideellt arbete, tyvärr är ett av passen parkeringen men inget nattpass så jag ska väl egentligen inte klaga. Som de andra åren total vägrar jag torsdagen, jag avskyr att vi har fyra dagars marknad eftersom det kräver många mer ideella pass för oss föräldrar som har idrottande barn. Imorgon ska jag och systeryster åka till Haparanda och shoppa litegrann och vi svänger vänster i rondellen så att vi totalt skippar marknadsområdet.
Jag bojkottar marknadstorsdagen!!!

Annars knallar livet vidare för oss, det känns som vi sitter i ett väntrum och väntar, men på vad vi väntar har jag inte kommit underfund med ännu. Andra semesterperioden har precis börjat men det känns ut som att sommaren är slut, eller att det aldrig blev sommar i år. Deprimerande som tusan, men jag är glad att jag tycker om alla årstider det kanske gör att jag inte går under när våra kalla mörka månader kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar