torsdag 30 juli 2015

Post chock...

I förrgår fick jag ett nytt schema i brevlådan, gäller från 7/9 så det är absolut inte olagligt att ändra scheman för arbetsgivaren MEN det är ju lite osmidigt gjort. Värst med allt är att vi har fått nya arbetstider vi börjar andra olika tider så som 20:45, 20:53, 21:07, 21:02, 21:10.
 Jag känner att jag är ganska less allt svammel runt omkring i min närhet, det är som mygel på nästan alla plan jag medverkar. Jag känner att jag orkar inte ens engagera mig i det jag tycker är fel, känner att det är ingen idé, jag låter det vara, struntar i allt och "bara" gör mitt jobb...
Det är för många människor som ser till sitt eget intresse i första hand och för många som sitter på flera stolar och då blir det så här.
 Jag köper mig lite lyckligare istället, en ny bil står på inköpslistan, min trogna Peggan ska få tjänstgöra hos någon annan snart, hon är för stor och tung för oss nu när vi är en normal stor familj på 4 +2 personer :)

Det regnar idag igen, det här är nog den sämsta sommaren jag någonsin har varit med om. Det är inte många dagar vi haft med sol och värme. Jag löste ett familjekort i poolen i juni och vi har varit där två gånger, det är ju katastrofalt lite. Jag hoppas och tror att hösten kommer att bli fin, varm och lång att vi kommer att få en sådan där sagohöst med gnistande färger och underbar luft. Jag tror det blir en liten fjälltur till våra fina fjäll i september med mina pojkar och Gina, STF Riksgränsen var ett bra vandrarhem och bra strövarmark runtomkring.

Torsdag och fem dagar tills jobbet kallar igen, det är blandade känslor att börja jobba igen och nedräkning med 9.5 månader till nästa sommarsemester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar