måndag 27 juli 2015

Snart är semestern slut

Nästa tisdag kl 21:00 är det dags för jobb igen, då var semestern slut och det är ca 9.5 månader till nästa semester, jag har första perioden 2016, men ska nog göra ett byte så jag får ha andra perioden igen, det är bra att vi alla är olika för jag har en arbetskollega som vill ha första perioden och jag har redan kollat läget om att byta period med henne nästa år.
 Det känns lite oklart hur det kommer att bli på jobbet till hösten. Vi har ju fått utökat personaltätheten från och med september men det låter ut som om många har synpunkter på vår arbetsordning så det blir spännande att se hur det kommer att bli. Sen blir det intressant att se om vi får ingå i Timecare med möjlighet till påverkningsbara scheman och timbanken...
Min semester har rusat iväg i en skrämmande fart, men jag ska försöka njuta av sista veckan.
 Ett stort stressmoment har dock försvunnit från min himmel, vi har fått tag i en lägenhet åt Frida, till att börja med under tre månader, vi har "köpt" oss några månader ifall att vi inte får förlängning på kontraktet på denna etta i källarplan, om ingen annan med bättre kontakter kommer i vägen tror jag att Frida har stora chanser att få förläning eftersom hon inte är så stormig av sig. Pust...

 Gina är sämre igen, hon har än en gång fällt ur sig all päls och magrats av en hel del till viss del kan det bero på kommande löp, men det är inte roligt när hon blir så här. Eftersom världens bästa veterinär kommer tillbaka har jag bokat tid för diverse blodprover så vi kollar upp henne igen.
Hunderiet har ju varit på sparlåga under en längre tid men nu har jag blivit stödmedlem i Luleå brukshundklubb och anmält mig som åhörare på en intressant kurs de anordnar i augusti och september, jag behöver lite inspiration i mitt intresse och något att skingra tankarna på. Jag har inte tävlat på ca ett år sen och jag har svårt att se oss på tävlingsplanen under detta år och det gör mig lite nedstämd.
Nu väntar Gina och Holly på kvällsmålet och promenad, de ligger intill mig och gnäller i kör och försöker få mig att första att de håller på att svälta ihjäl om de inte får sina underbara matkulor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar