torsdag 9 juli 2015

Stressen som infinner sig

när jag inte lyckas trolla fram boende till Frida i Luleå.
 Jag var så naiv att jag i tio års tid trott att när och om mina barn vill gå gymnasiet i Luleå har jag varit förutsägbar och stått i bostadskö i tio år så det blir ju ingen match att få bostad till mina hjärtegryn, bara för att välja den bästa och billigaste lägenheten som Lulebo har att erbjuda, ack så jag bedrog mig!!! Ett kontakt hade jag möjlighet att få men det sket sig ju eftersom behovet inte var mitt, men nu har jag ett större behov eftersom JAG söker 100% arbete i Luleå, jobbar ju BARA deltid idagsläget. Det sista jag sökt på var ett rum i en villa, bra pris och bra område och i en källare, som Fridolina stormtrivs att bo i :) egentligen skulle det vara bättre om vi lyckas få tag i något privat eller i andra hand för våren 2016 ska Matilda också bli lulebo och då behövs en till lägenhet eller en trea...
 Men vad hjälper det att planera, vem vet om man ens lever våren 2016???

Igår var vi på byssturer, vi hann avverka Västra Nybyn och träffa lilla Ämper sedan vidare till Ytterlinningen och se på H's jobbarkompis och hans familjs nyinköpta hus, det var ett fint gårdsställe med stora ängar som angränsade till Djupträsket på vägen hem svängde vi in till Zandra och Maa's hus på "Holmen". De total renoverar också ett gammalt hus som stått tomt i flera år. Jag blir imponerad på dessa ungdomar som vågar satsa på vår hembygd, lägga ner tid och pengar för att bygga upp sitt drömhus på sin drömplats... Det är dessa ungdomar som får Överkalix att leva vidare, det gör mig glad!

 Många funderingar och hur, varför och om dyker upp i mina tankar.
Vi avslutar ens liv, ser till att samla ihop det som är lämnat för att återkomma till, men det kommer inte att återkommas till... Allt har ett slut men att slutet kommer så fort är ännu ofattbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar