onsdag 8 juli 2015

Regn, Regn och åter regn

Juni blev årstidernas sämsta väder månad, en farbror i byn här brevid menade att 1953 var det en lika dålig sommar eller iallafall juni månad.
Vädret är kallt, blåsigt och nederbörd i olika styrkor, det blir många timmar inomhus just nu, så fort det regnar lite mindre är det jacka på och ut på studsmattan eller cykeln för att få sig en dos friskluft. Barnen har svårare att somna och jag undrar om det är för att de inte får utlopp för all sin energi de har i sina kroppar. Flickorna somnar med en duns på kvällen då de jobbar båda två, den äldre med jobbstart kl 05:00-05:30 och den andra kl 08:00.

 Funderar på att åka till Hamnfestivalen lördag till söndag, vädret skulle ju vara lite bättre och vi kanske skulle behöva få oss en lite resa från vardagen? Jag skulle vilja åka till Storforsen men det får vi ta en annan dag.

Vi säljer husvagnen det är en Sävsjö 612 gl från mitten av 80-talet, den har lite skavanker men är i bruksskick. Det hör till ett fint, ganska oanvänt förtält. Hör av er om ni är intresserade.
Min dröm om husvagn är lagd på hyllan, det är bara att sluta drömma, det är som flickorna säger, att det bara är jag som vill åka iväg på husvagnssemester.
Jag får ta upp denna dröm igen om ca 15 år då jag inte behöver försörja mina barn, och då köper jag en husbil, eller hur var det nu med att leva i nuet???

1 kommentar:

  1. Man måste ju få drömma...Jag kan hänga med i husbilen sen. =)

    SvaraRadera