fredag 10 juli 2015

Solen visade sig äntligen

Vilken dag vi har haft, shorts och linne hela dagen lång, ca 20 grader varmt.
Idag har jag haft en riktigt bra dag, med start klockan 08:00 med kaffe hos Carolina och hennes underbara pojkar, morgonstund har guld i mun, sen hade jag date med Ida på "Klubben" vi la spår till varandra, mitt önskemål var många vinklar på liten yta och det fick jag. Medan spåren måjnade till sig, ca 90 minuter, var vi på Klubben och tränade lydnad. Gina var lite pipig och rätt så het på gröten, positionen var ca 5 cm för långt fram, platsliggning i 20 minuter och sen var det dags för vårt spår. Här hade hon också bråttom svischade förbi nästan alla vinklar och fick ringa sig in till den rätta färdriktningen, orutin och inget jag är jätte orolig för eftersom att hon visar tydligt att hon gått bort sig och arbetar sig tillbaka till spåret.
12:00 var nästa kafferep inbokat, Byträsk och nybakad vetelängd och kubbar till kaffet, sen var det bara ett litet stopp i Vännes och plocka upp en lek kompis till bröderna Bus.
Väl hemma tog jag Fridas cykel och tog en tur till systeryster som hade Jock-främmande så hundarna och jag var lite sociala innan vi hojjade norrut vägen igen. 1.67 kilometer enkelväg mellan Storbäcken och Strömsnäs.
Med bara kaffe och lite vetebröd i magen kände jag av lite kaffedarr så vi startade grillen och bjöd till hamburgarfest, 12 hungriga gäster samlades i vår trädgård och avnöjt nygrillade hamburgare. Efter middag och vattenkrig gjorde sönerna, kusinen och vännen gjorde upp eld i bastun och tog sig en bastu innan gästen åkte hem igen.
Nu sitter jag i soffan och är tacksam över denna dag som snart har passerat...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar