fredag 12 april 2013

Fredagsmys

eller egentligen inte, jag ska på jobbet så fredagsmyset förtar sig lite, men det börjar vara dax för arbete för min del, har ju haft nio dagars ledighet.
På skolan är det tjorv, tjorv och åter tjorv :/
Ämnesmatriser som inte är ifyllda trots att iup-samtalen är gjorda, hur ska en elev i årskurs 9 kunna förändra och förbättra sin betyg om man inte får vet var man ligger i betyg och vad man ska kunna förbättra för att få högre betyg?
Sen har det visst missat alldeles för mycket svenska så alla i 9B ligger på ett F?!
Att eleverna skrivit B,B och A på nationella spelar inte så stor roll då man inte "hunnit" med allt som innefattar läroplanen, ja Herre Gud, vem är skyldig till detta?
Stackars elever som gått till varje svenska lektion utan att läraren kommit, eller andra lärare som endast låst upp klassrummet, lärarlösa lektioner är ju verkligen att eftersträva, men nu får eleverna sitt straff indragen friluftsdag, ingen elevens val och öppen skola dessa försvinner för eleverna måste hinna med det som står i läroplanen för att vara berättiga betyg i svenska, ett av skolans viktigaste ämne.
Det finns säkert flera stycken som är skyldiga till detta och jag är inte ute efter att hitta någon syndabock, jag vill bara att mina barn ska ha möjlighet att få de betyg som de är berättiga trots att ordinarie lärare har tjänstledigt!!!
till saken hör att har Matilda F i svenska så kommer hon inte in på sina gymnasieval och tro mig då jag skriver att hon kunskapsmässigt ligger högt över ett E!!!

"man skall icke skjuta budbäraren!!!".

Här har jag varit orolig för NO-ämnerna och matematiken och så får jag veta idag att det är svenskan som är åt helvete, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?!
Stackars eleverna i 9B!!!
Nåja, jag hoppas att det löser sig med svenska så de kan få de rätta betygen och att de hinner med läroplanen för grundskolan annars blir det ganska kämpigt med gymnasiets svenska!

Nu orkar jag inte lägga mer krut på Strandskolan, mitt krut ska läggas på att hjälpa Matilda att slutföra tiden på Strandskolan så hon kommer sig vidare i livet och i hennes studier!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar