söndag 21 april 2013

Läggande förväxlas med ställande

Och jag får klia mig i huvudet och tänka till...

För två veckor hade jag ett jäkligt snabbt och snyggt läggande på Gina, om jag ska vara petig la hon sig aningens snett, men tillräckligt bra för oss.
I veckan har jag fått in ett snyggt ställande, relativt snabbt utan problem.
Igår på klubben var dagen/kvällen då jag skulle lägga ihop momenten "läggandet-inkallning-ställandet", eftersom momenten kommer i den ordningsföljden på tävlingen MEN vi tog oss bara till "framåt marsch-kommendera" för då hade min kära lilla hund glömt bort ligg. Detta är tydligen ett ganska vanligt problem att hunden inte lyssnar till ordet utan tänker i bilder och upplägget gör båda momenten är ju samma :/
Nästa steg är att lära Gina "stå" få stadga i ordet alltid inte bara i momentet "ställande u gång" i lydnads ettan!
Tävlings debuten är spikad, 18 maj i Älvsbyn och nästa tävling blir 19 maj i Kalix.
Målet är 1:a pris med minst 170 poäng, få se var vi hamnar?'
Skoj ska de bli, men ack så nervös jag kommer att vara.

Imorgon har vi måndag och en ny vecka framför oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar