söndag 14 april 2013

Handen på hjärtat...

Alla säger att man måste kunna sova för att klara av att jobba natt...
Jag kan sova på nätterna, alltså då jag inte jobbar :) och jag har inga problem med att somna på kvällen då jag "vakar av", men jag sover lite de dagar jag ska sova på dagarna mellan nätterna :/.
Jag har också märkt att det här med sömn är ett hett samtalsämne då man jobbar natt, en standard fråga på jobbet är hur man sovit, vilket för mig känns lite stressat eftersom att jag alltid är den som sovit minst , men även när jag jobbade dag sov jag inte mer än ca sex timmar per natt och det gick ju bra.
Min rädsla är givetvis att jag inte ska orka jobba natt på grund av för lite sömn eftersom jag trivs med nattjänsten, det passar mitt liv just nu, jag har mer ledigt och jag har möjlighet att vara hemma under kvällstid då mina barn är hemma, men med sömnbrist är man ju inte alltid på topp och det gör mig rädd. Jag vill så gärna jobba natt och det får inte förstöras för att jag inte kan sova på dagen!!!

Skolan då?!
Fått lite mail och telefonsamtal och till viss del kanske det var lite feltolkat och till viss del var det rätt...
Som förälder vill man sina barn det absolut bästa och att det ska fungera i skolan.
Det är mycket som fungerar i skolan,  jag har mer på plus än minus sidan och det är ju bra, men just nu och just med M har det tjorvat en del samtidigt som hälften har fungerar väldigt bra!
Strandskolan har duktiga lärare och jag litar på att de har som mål att göra allt de kan för att hjälpa eleverna att på bästa möjliga sätt uppnå de mål som är uppsatta!!!
Men nedräkningen har börjat!!!
Och fortsättning följer :).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar