lördag 18 maj 2013

Älvsbyn BHK

Tävlings premiären är gjord och jag är himla nöjd över min älskade stjärna!!!
Sommarens andra varma dag och en lydnadsplan "nere i en gryta" förutsättningarna var inte senhösts för 15 lydnadshundar, men det blev utdelat massor av poäng, en del förtjänade och andra inte men så är det.

Platsliggningen 8 poäng, orolig avslut.
Ginas plats kryllar av myror och hon glömmer bort platsliggningen när hon upptäcker alla myror och är på väg att resa sig så jag måste harkla mig för att påminna henne...
Tandvisningen 10 poäng.
Sitter stilla och låter domaren titta i munnen utan att resa sig upp, jag är nöjd!
Linförighet 8.5 poäng, sen i starten, ngt trång.
Förarmiss, jag hade frolic i vänster västficka vilket gjorde att hon hoppade och "naggade" i min ficka.
Kände att hon inte gick lika bra som hon brukar.
Läggande 8 poäng, sen m armbågarna.
Hmmm svårt, måste dela upp momentet och belöna endast läggande.
Inkallning 9.5, snett sättande.
Ställande 10 poäng, snyggt.
Apportering 0 poäng.
Hon griper den men släpper den efter ca 5 sekunder, två andra hundar gör likadant men får 5 poäng, nåja jag har slarvar med detta moment :/
Hopp över hinder 10 poäng,
Helhetsintryck 10 poäng.

Tävlingsledaren tycker det ser bra ut och "jag har lärt mig av proffsen".
Platsliggningen var hemsk, man står 10 meter från hunden och hjärtat dunkar hårt i bröstet och pulsen håller samma takt i tinningarna ett lätt illamående sköljer över mig och knäna känns väldigt svaga och jag hinner bli yr allt inom två långa minuter. När platsliggningen väl är gjord släpper nervositeten, det var riktigt roligt att tävla och imorgon är det dax igen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar