tisdag 7 maj 2013

Fjällen i nian!!!

Snart är det dags att skicka iväg Matilda på "fjällen resan" som alla i årskurs 9 har möjligheten att åka på.
Det är en tradition som Standskolan haft i många år, jag har också varit iväg :)
Ett minne för livet!!!
Ett bra minne från tiden på Standskolan som ger en värme då man tänker tillbaka på högstadietiden.
Tyvärr hade vi snöstorm en av dagarna och åkte lite vilse, men det gjorde att vi "slapp" åka mer skidor eftersom lärarna tyckte synd om oss och säker sig själv med, för det var lite av en mardrömstur, det blåste upp till dåligt väder och vi åkte lite fel, men vi överlevde och kom helskinnade tillbaka till stugorna.



Planen för dagen är spårning, lydnadsträning och städning på hemmaplan, hur mina hundar fäller hår :/
Jag kan inte förstå hur mycket hår det finns på en hund?! Helt otroligt.
Sen har det kommit upp lite frågetecken hur jag ska lägga upp brukstävlingarna i juni, tanken var att åka upp till Kiruna och göra en dubbeltävling, lördag och söndag, förhoppningen är att komma hem med uppflytt till en högre klass inom spåret, men nu vet jag inte om jag ska åka och ha en övernattning eller om jag ska dela upp brukstävlingen på två helger, en i Gällivare och en i Boden, men om vi då inte lyckas med ett uppflytt då är planen väldigt rubbad och jag vet inte om jag fixar start i den högre klassen under hösten.
Gina ligger lite i tiden för löp också, så jag åker nog till Kiruna och fixar uppflytt på den helgen och skiter det sig med uppflytt har jag en chans till i Boden...
Varför jag börjat tveka inför Kiruna är egentligen bara för att jag inte vet om jag får med mig någon som sällskap, men jag klarar mig ju själv, inte är jag så beroende av andra...

Nää mycket står på agendan så dags att sätta igång :)

"man kan inte hjälpa de som inte vill bli hjälpt"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar