fredag 3 maj 2013

Fredag -igen

Dagarna springer iväg och vi med dem...
Egentligen har det inte hänt så förskräckligt mycket denna vecka, vi tragglat lite hundträning, men har gjort om upplägget, vi kör väldigt sällan linförighet utan har gått över till fritt följ, skillnaden är att fria följet har man inget koppel på hunden. Detta har vi gjort för att Gina den smarta hunden lärde sig att då kopplet togs bort väntade ställande eller läggande under gång och då blev positionen väldigt dålig.
De är förskräckligt smarta dessa hundar, till och med smartare än mig.
Har börjat cykla med Gina, ca 4-5 kilometer varannan dag, dax att bygga upp flåset på både mig och Gina.
Det är viktigt att hunden är i bra fysikkondition då tävlingssäsongen startar.
Ni vet "är huvudet dumt får kroppen lida" huvud och kropp hör ihop och hunden måste ha uthållighet och god fysik för att orka arbeta med hjärnan.

Oscar har äntligen kommit igång efter förkylningen, det tog honom tio dagar för att bli sig lik :/
Jag blir så himla orolig då barnen är sjuka, men nu börjar det bli bra igen.
Matilda håller på med teorin till AM-kortet och har haft hemuppgifter i rapportskrivning så jag har kunnat frächa upp minnet hur dessa skulle skrivas med inledning, metod, syfte och källförteckning :)
Frida har haft prov i SO och om grekerna och det var mycket jag inte visste om det, vilken otrolig tur jag har som har barn som kan få mig att komma ihåg högstadietiden :)
Tänk snart är det sommarlov och M´s tid på högstadiet är slut.

Helgen kommer att tillbringas på Brännagården och i sängen eftersom det är jobbarhelg.
Första gången på över ett år kändes det liiiite tungt att jobba hela helgen :/
Jag hade gärna varit hemma, men trots allt ska jag vara glad att jag har ett jobb och när jag väl är här går det ju bra!

Mina tankar går till de som har borta sina anhöriga, nära och kära!!!

2 kommentarer: