måndag 6 maj 2013

Blå måndag

Nu är "jobbar-helgen" slut och den gick ju bra!!!
30 timmar på tre dagar, det känns i gammel kroppen så jag har sovit till 13:00 idag, mycket välbehövligt men jag hann inte med det lydnadspass som jag planerat in, men det kommer ju fler dagar!
Redan imorgon väntar hundträning, ska försöka hinna med både spår och lydnad, men det hänger lite på mina söner.

Vi har haft personal/natt möte ikväll och jag måste berömma min chef, hon är så himla bra och lyssnar på vad man lyfter fram och ser till att komma med svar och lösningar på de problem som kan komma upp, sånt gillar jag! Inte för att vi har stora problem men på en arbetsplats med ca 30 personer händer det ju att man vill dra åt olika håll.

Spekulationer!!!
Det gör mig så irriterad att folk i alla åldrar tror sig veta så mycket om sånt som många inte har en aning om och att man som medmänniska kan säga vad som helst till vem som helst.
Jag vet en kvinna som passerat 30 år och inte hade några barn som i kön på ICA fick diskutera hur det kommer sig att hon och hennes man inte kunde få barn och vilka behandlingar de genomgått för att bli gravid, till saken hör att barnlösheten var självvalt?!
Eller att en moster som förlorat sitt syskonbarn nyligen får konstaterat vad dödsorsaken var, vad är problemet med människor?
Har folk ingen farstu ny för tiden?!
Det är ju så man får skämmas för mänskligheten!

"Har man inget vettigt att säga kan man hålla käft"...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar