onsdag 8 maj 2013

Fusk

Människan måste ju vara helt fenomenal på att fuska?!
Här har vi ett par exempel som jag hört talas om, "det är inte tjejen i filmen som skrivit brevet" citat från Bullen :)

En man i ca femtioårsåldern åker runt på pimpeltävlingar, men har med sig fisk som han sen "väger in" som fångst på pimpeltävlingen och vinner första pris.

En man som endast tävlar spår på hemmaplan, för han vet hur spårpinnarna är märkta och har med sig egna pinnar i skogen som han sen rapporterar in som "plockade/hittade" spårpinnar och får uppflytt.

Det har förekommit att personer kommer med falska id-handlingar vid teoriprov för olika fordon och skriver proven åt andra och tar betalt 5000-15000 kronor för ett godkänt teoriprov i andras namn.

För att inte tala om allt fuskande i samband med deklarationen, tror att avdragen är ganska högt räknade, men vad vet jag?!
Jag försökte en gång dra av för fackföreningsavgiften med det gick då inte igenom :/
Det fuskas nog överallt, jag har också fuskat när jag gick i skolan fuskade jag garanterat på något prov, i sällskapsspel har jag fuskat massor av gånger men det känns inte så himla bra när man får ett bra resultat och vet att man har fuskat, det dåliga samvetet rullar in.
Dåligt samvete är också något man kan ha för allt möjligt, eller vad är egentligen dåligt samvete?!

Jag har räfsa framsidan och fått blåsor i händerna och jag tror vår gräsmatta har dött.
Henrik har börjat jobba efter en månads pappaledigt.
Matilda klarade AM-kortet idag och har börjar köra moped, vilket var 1000 gånger svårare än vad hon trodde.
Frida ska imorgon spela i Kalix på Norrbottens fotbollsförbunds breddläger, första uttagningen till Länslaget.
Oscar har sett på teater i Luleå idag med Åkerskolan, bussresa och lunch på Max.
Lucas har lärt sig att stegra med minicykeln fem tramptag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar