söndag 5 maj 2013

Årets första spår...

Eftersom mina pojkar inte uppskattar att hänga på brukshundklubben lika mycket som jag gör, tvingade jag med dem idag. Väl där lekte de dammbyggare och hade ganska roligt (inget gnäll iallafall) så jag hann träna igenom ettans moment, utom apporteringen för den drar jag mig för så tyvärr blir det inte att vi tränar det så mycket, kanske för att det momentet bara är max 10 poäng?!
Vi fick bästa tänkbara störningen på platsliggningen, en liten Sally smet ut från bilen precis när Gina legat halva tiden, hur det sprättade i Gina och hon reste sig halvt men låg efter en liten korrigering från mig, men det blev ju en väldigt "spänd" platsliggning idag men märk väl, hon låg :)

Vägen mot Ytterlinningen blev dagens spårplats.
Ca 200 meter spår med tre pinnar, det gick skit bra hon plockade upp alla pinnar men jag önskar mer intresse för pinnarna. Allt kan ju inte sitta perfekt :)
Det är så roligt att träna Gina, hur trött och sur jag är innan försvinner den sinnesstämningen efter bara några minuter på träningsplanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar