fredag 14 mars 2014

300 inlägg

här kommer det trehundrade inlägget :)
Min blogg, som är väldigt oregelbunden i sin uppdatering, en blogg om min vardag och mina "lagoma" åsikter, egentligen inte riktigt så jag vill ha den, jag vill kunna skriva mer naket, men jag vet att då kan det slå tillbaka på mig och på "de mina". För ett par månader sen läste jag en blogg som var så naken så den fick mig att rygga tillbaka, ändå läste jag och kunde inte låta bli att komma med egna åsikter och ett blogginlägg som jag diskuterat med mina vänner, jag tror jag tyckte den var lite väl magstark för den "hängde" ut andra människor. En annan blogg jag följer lite sporadiskt är fylld av underförstådda meningar som jag egentligen inte har en aning om vad det handlar om.
 Varför följer jag andra bloggar? En del, mina nära vänners bloggar förljer jag för att få vara en del av deras vardag och se vad de håller på med i sina liv som nya renoveringsobjekt, fritidsaktiviteter middagar och annat vardagligt. Andra bloggar följer jag för att ha lite koll på vad som händer och sker i de yngre åldrarna, jag är fenomenal på att läsa mellan raderna och mina ögon är bäst på att studera foton som läggs upp och den sista kategorin av bloggar som jag följer gör jag av ren nyfikenhet, för handen på hjärtat så är jag ganska nyfiken av mig. Den slags blogg jag känner att jag saknar är "hund" bloggar, där jag kan följa hundträning, hjärngympa, fysträning för hundarna och livet med hundar.
 Mode-, kändis- och inredningsbloggar har jag inte funnit intresse att följa, inte än iallafall.

 Fredag idag och min långledighet är till ända, det känns som om långledigheten blir kortare och kortare för varje gång den kommer, men när den kommer var sjätte vecka är det helt underbar :)
Annars på jobbet är det lite svajigt, förändringar skapar osäkerhet och när vi människor som är vanedjur kommer till ofrivillig förändring kan en del tycka att det är jobbigt och göra saker för att motarbeta det nya som komma skall. Jag känner själv att jag fått mig en törn i förtroende till de högre styrande, dock inte "min" chef, men andra chefers agerande har fått mig att känna mig värdelös i mitt arbete och ett hån mot oss på andra sidan älven. Nåja, det är bara att spotta i nävarna och se till att springa fortare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar