onsdag 26 mars 2014

Gina simtränar

I tisdags hade Gina och jag bokat ett besök på Älvdalans hundhälsa, 45 minuters simning med instruktör. Döm om min förvåning när Gina "togs" upp från bassängen efter 15 minuters simning, hon hade då simmar tre minuters intervaller. dum som man/jag är ifrågasatte jag inte tiden utan muttrade i mitt stilla sinne om detta, 350 kronor för 15 minuter som skulle vara 45 minuter??? Jävligt dyrt!!!


Foto: Ett kort besök på Älvdalens Hundhälsa


Den första jag ringde efter passet var Pricko, klubbens egna proffs i friskvård och hundhälsa, hon sa att hon tänkt samma som jag MEN förklarade att det berodde på att Gina helt enkelt inte orkade simma längre än tre minuters intervaller och att tiden kommer att öka med gångerna vi är där (om vi nu kommer att åka dit någon mer gång). Sen ringde jag min andra vän Petra och hon med sin utbildning messade på att företages omkostnader blev den samma trots att Gina bara använde 15 minuter bla bla bla....
Nåja med mig hem fick jag en trött och ren hund som doftade en aningen lavendel.
 Ginas C-höft reagerade inte alls, instruktören/ägaren kunde inte se några ojämna rörelser utan Gina trampade på bra och rent med bakbenen, både vänster och höger sidan. Vi lät henne simma i Jet-Swim och det gick bra, sen fick Gina simma i åttor och serpentiner lockade henne att simma med hjälp av en gul boll.
 Jag tror att Gina har ganska svag rygg så simträning blir nog bra för henne, men jag vet inte när vi åker nästa gång och om vi kanske försöker boka in ett besök i månaden och då är ju frågan om det gör någon förbättring?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar