måndag 31 mars 2014

Jobb maraton

Nu väntar en tunga jobbar veckan, 50 timmar ska avverkas och det är en ganska mastig vecka jag har framför mig. Var sjätte vecka ser schemat ut så här, de andra fem veckorna är ganska bra. Fråga är ju om ett fast schema kan vara helt perfekt? Mitt schema är för det mesta bra, överlag bra och det får jag nog vara nöjd med. Vi har pratat om att eventuellt införa timecare, ett slags önskeschema där jag lägger in mitt schema och sen får "diffa" efter verksamhetens behov och mina arbetskompisars önskeschema. Spännande!

 Jag vet inte hur jag tänkte då jag köpte oss två "pälshundar" (jo alla hundar har päls, men med pälshundar menar jag hundar som måste borstas och trimmas) jag hatar att trimma hundar, mer än att städa faktiskt! Avklippta, små stickade hundhår som far i näsa, ögonen, munnen över hela kroppen far dessa äckliga hårstrån :( Tyvärr måste man bada, borsta och klippa engelsk springer spaniel minst fyra gånger per år, Yenna har jag börjat lämna in hos Änglahundens Klipp och Trim för en helskötsel med bad, borstning och trimning för 700 kronor, "klart å betalt".
Nu idag när Matilda skulle ta hand om Hollys päls, som för övrigt än dubbelt så mycket/besvärlig som Yennas har jag beställt oss en rejäl trim maskin så vi har en sportslig chans mot all päls vi måste klippa bort. Hittills har vi en liten maskin som bara stått och "tuggat" i pälsen, ca 1800 kronor fattigare blev vi, men nu jäklar ska vi få fason på dessa pälsar.

 De nya springskorna ligger ännu oandvända och väntar på att komma sig ut på en tur...
Foto: Jag säger då det fy fan vilken skön sko

2 kommentarer:

  1. Så snygga skor!
    Pälsvård låter jobbigt. Skulle nog också lämna in och få hunden trimmad och klippt. =)

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!

    Ett tips på alternativ till Timecare är Schemagi:
    www.schemagi.se

    Med vänliga hälsningar
    Simon

    SvaraRadera