måndag 24 mars 2014

Balsam för själen

Den här helgen sätter jag i förrådet redo att ta fram när det känns lite sämre, en helg i gemenskap med en del av de människor jag bryr mig om. Vi var på en skotertur på lördagen och för att alla skulle kunna komma fick jag offra mig för laget och åka Niilapulka, inte den underbaraste känslan, men ett måste om alla barn och hundar ska med. Det blev en tre mils sväng med camping uppe på Furuberget vid några översnöade klippor. Små pojkarna lekte i snön och grävde snöfällor gjorda för Skidoo och stor pojkarna klättrade med sina skotrar vi tjejer roade oss med mat och skvaller i friska luften :)
 Nästa helg ska vi se om vi kan ta en tur med syskonen Eriksson.








Efter skoterturen väntade en varm bastu, helt Gudomligt skönt att sitta och känna värmen sprida sig i kroppen, välbefinnande! Sen blev det middag för nära vänner och svägerskan, Älg innanlår med potatisgratäng och en skysås och grönsallad till det, Efterrätt och kaffe, alla busiga pojkar somnande av utmattning i sofforna runt om i huset.

I söndags  hade Överkalix brukshundklubb skidteknik kurs med Ingegerd, lika roligt som de andra fyra gångerna vi varit på den, jag får sådan energi av denna kurs och det är så roligt att bli bättre på någon jag inte kunnat. Igår var det skait och nu har jag fått ett gnung/dythm i min skait, lycka.
Efter tre kilometers skidteknik tog jag hundarna, Holly och Gina och körde 7.5 kilometers fys, de kroknade efter 6 km så de fick springa lös 1.5 km, för att "tagga ner" och stega ut. Lappberget igår mellan 19:30-20:30 var näst intill folktomt. Efter 10.5 km skidor så gick jag i bastun och tok brassade på så svetten siprade ut ur alla porrer i kroppen och jag blev alldeles yr, precis när jag kommit hem ringde BG och behövde folk till natten, så jag packade ihop jobbväskan och åkte till jobbet och håvade in lite extra pengar.

Det var min helg, nu har vi laddat upp med en ny vecka med ganska mycket jobb men jag ska hinna med en tripp till Råneå för att låta Gina simma.

1 kommentar:

  1. Heeelt underbart med såna stunder att må gott av, både då och senare ;)

    SvaraRadera