torsdag 20 mars 2014

Skogen

Helgen kommer att tillbringas i "Skogen", första helgen jag ska tillbringa i "mitt" nya hus som kommer att bli mitt nya hem om några månader. Nu känns det bra, men det har tagit ett tag för mig att ta in att jag ska flytta till skogen och ha det bra. I livet har man ju saker man är mer nöjd med och lite mindre nöjd med, i mitt liv är jag mindre nöjd med mitt ordningssinne och min husliga gen så min förhoppning är att när jag bor i skogen och har långt till allt annat som drar i mig kommer jag att ha ett mer "städat" hus. Om jag ska vara riktigt ärlig så stör jag mig på denna brist jag har, ordningssinnet. Jag vill ha ett fint ostökigt hem som har en lite doft av rent, ett annat knep är ju att hyra in en städfirma, men det är ju fusk och egentligen är det ju det stökiga som stör mig mest. 
 Hundarna kommer att få sig ett eget krypin, med en fin box med brits och en rejäl hundgård med fint grus. där ska de få  vara när jag sover, jag längtar till en hundgården blir färdig, det känns som om jag inte riktigt har ro i själen att vara där innan jag har möjlighet att sätta undan hundarna, för jag vill inte att de ska vara i vägen för någon eller till besvär. Har man mindre hundar så upplevs dessa inte lika "jobbiga" som större raser, eller det är min upplevelser. 

 Herre Gud vad man lär sig mycket med skolbarn, just nu går "vi" igenom revuolutionerna, jag måste verkligen erkänna en sak till och det är att jag undrar ibland vad jag egentligen sysslade med under min gymnasietid? "Sent ska syndaren vakna"...

Nu är det en jobbperiod, jag har gjort fyra av sjutton nätter men har två lediga helger framför mig. Idag har jag sovit garn dåligt det gör mig lite stressad eftersom jag måste vara pigg och alert under mina tio timmar på BG, det är en hel del att göra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar