fredag 3 oktober 2014

Äntligen helg

tänker jag, men jag ser på Facebook att en ung man som härstammar från Överkalix har somnat in, alldeles för många år för tidigt. Två år yngre än mig, alltså endast 35 år...
Livet är så skört, vi kan inte ens i vår vildaste fantasi förstå hur fort det kan förändras. Än en gång känner man denna sorg, sorgen alla i hans närhet måste känna, sorgen och saknaden att aldrig mer...
Överkalix är ett litet ställe där alla "känner" alla, på något sätt har man en relation till de flesta i bygden vid sådana här tragedier känner man med de anhöriga.

Äntligen hemma helg med mina fina, den här helgen började med att vi får tänka på att underbart kan vara kort, vår tid på jorden är inte för alltid, vi måste göra det vi kan för att ta vara på vår tid och göra det som känns viktigt för oss.
Idag ska jag umgås med en del av mina vänner, middag med svägerska å sambo och Matilda kommer hem. Vem fan bryr sig att sommargardinerna hänger i köket, jag får göra det jag tycker bäst om, umgås med mina nära och kära iallafall en del av dem <3

Trevlig helg och ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Ska oxå ta vara på stunden å leva i nuet. Släppa sånt som inte är viktigt. Önskar er oxå en trevlig helg.

    SvaraRadera