tisdag 28 oktober 2014

Höstlov

men inte för mig inte, jag jobbar min 50 timmars vecka så det blir inte så mycket lov för mig, men en tur till Leos på torsdag ska vi hinna med och om vi har tur kan vi passa på att hälsa på våra vänner som inte bor i vår kommun. 
 Lucas har varit med sin farmor till Stockholm och Uppsala under några dagar, hem hade man med sin en Legobygge med någon polisbil, motorcykel och en sportbil. Oscar har haft "sovmys" med storasyster Matilda i lägenheten i Bränna och idag har han ränt med Jimmy hela dagen lång.

 Nu har vi tömt pappas lägenhet i Gällivare och ännu en "pappa-sak" är avslutad, jag gillade den där lägenheten men man kan inte ha en lägenhet för över 6000 kronor/månad bara för att man vill ha den, vi väntar även på avslut av pappas hemgård. Det känns som om 2014 har varit ett år med massa flyttar, vi har burit runt på massa möbler under detta år.
Jag har fortfarande kvar husvagnen och det har varit på tapeten att sälja den, men jag tror att jag ska försöka ta mig iväg med den nästa vår/sommar på korta svängar.

Vi har bott i skogen i tre månader nu och det känns som om jag sällan och aldrig är hemma, det blir många turer till Bränna, många kvällstimmar runt i Bränna men det är ett val vi har gjort och jag försöker blanda nöje med nytta och det är ju ganska bra på. 
 Inom husrenoveringen har vi kvar att göra badrummet uppe och Lucas rum utomhus är det inte satt upp alla "stenplattor" runt grunden och hundstallet är just bara påbörjat. Sen är jag inte alls nöjd med förvaringen, eller strukturen på förvaring. Egentligen skulle jag vilja leja en RUT till mitt hus, en RUT som gör allt, plockar ihop, åker till återvinningen, städar och gör det fint hos mig minst två gånger i veckan får hon gärna komma till oss, men nej det går ju inte...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar