torsdag 9 oktober 2014

Konsum parkeringen

Mina barn och Din unge...
Jag biter ihop och tänker det är ingen idé, vi hör vad vi vill höra. men jag försöker allt snoka och ta reda på sanningen. Ringde runt och fick veta att en del var strunt. 
Det gör ju tyvärr att man misstro nästa gång man hör saker. Nej, jag känner att nu släpper jag lite på kontrollen och slappnar av en aningens, jag har ju tre till att vakta.
 Veckan har varit full med aktiviteter, igår var vi till Lapplands djurklinik Rudi opererade sitt knä som var en "rutin" åtgärd för veterinärerna men för stackars Rudi var ganska spak efter besöket. Dessa hundar, att det är tråkigt då de inte får vara friska och dyrt är det också. Jag funderar på att prova färskfoder "Pondus" på mina hundar men jag är rädd att Ginas mage inte ska palla det. Jag vill verkligen inte att hon ska tappa mer massa för då ser hon anskrämlig ut.
 Matilda och jag var upp till Klubben med hundarna i måndags och tränade. 
Positionen gick sisådär, Gina var övertaggad och trampade förskräckligt med bakbenen, men med många halter och vändningar lugnade hon ner sig. Hon plogade en aning då och då, men med längre transportsträckor vek hon in till rätt position.
Ingångarna är som för ett år sedan, ibland okay och ibland  90 grader fel. I samband med ingångar vill hon på att tjuta av frustration och vilja att det ska gå fort, pip och tjut är inte önskvärda på lydnadsplanen.
Hoppet ut är fint, avståndet på andra sidan är bra men vi hade två tillslag på uthoppet och ingången/avslutet är inte bra, men det måste jag träna för sig.
Platsliggning, 10 minuter på 10 meter, valde att backa rejält eftersom hennes platsliggning på tävlingen var mindre bra. Nu behöll hon samma position i platsen och det var bra, vi hade störning av Matilda som belönade Holly.
40 minuter aktiv hundträning fick vi ihop och det var roligt, kanske blir det träning ikväll igen, då Oscar har hockeyträning och jag skjutsar, Henrik åker till Ullatti och köper en traktor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar