söndag 5 oktober 2014

Mini BlåMaskinen

Nu rullar det det igång, hockeyn. Derbymöte mot Kalix i Furuvallen och första matchen slutade med vinst, 6-4 till ÖIF. "Handen på hjärtat", jag avsky att förlora även att barnens lag förlorar tycker jag inte alls om. Jag försöker föregå med gott exempel, men det är lite svårt ibland.
Våra hockey barn har utvecklas mycket sen förra året, de börjar bli ett lag istället för massa individuella spelare, det är roligt att se, sen har de koll på offside. I år är det seriespel som väntar och det ska bli så spännande.

 Jag har hunnit göra en lydnadsplanering med Gina, som jag tidigare skrivit är lydnaden en färskvara som kräver regelbunden underhåll, annars suddas den ut. Så måndagar kör vi med träning uppe på Klubben, ett moment + position ska tränas och jag ska utvärdera alla måndagspass som jag har börjat jobba med. Tanken var ju att ha fixat LP3 under 2014 men det har jag flyttat fram, målet uppflytt till högreklass och tjänstehund är dock i hamn och det är jag jäkligt glad över.

Ungdomar...
Jag vaknade imorse med en tanke på mina tonåringar, jag skulle vilja donera några kilo förstånd till dem, få de att förstå hur farligt vissa saker är och få dem att förstå konsekvenser av olika handlingar, få dem att förstå vikten att lägga tid och engagemang på skolan.
Det sista året har mycket energi gått åt till oro, oro att allt inte är bra, jag försöker göra rätt, alltid ligga minst tre steg framför. Jag försöker komma ihåg in egen ungdom, men på något sätt är tiden nu så mycket annorlunda än vad den var för 20 år sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar