fredag 24 oktober 2014

Den där jävla massagestolen

har gjort mig invalid, på riktigt!
Efter jobbet på måndag satte jag mig i "stolen" och två dagar efteråt hade jag å ont i "kärringknölen" att jag inte kan röra nacken på ett normalt sätt. Det är gör riktigt ont, Oscar frågade om det tar lika ont som den gången jag spelade tennis mot Rikard, nej inte riktigt så ont för det var en nära döden upplevelse jag kan mycket väl tänka mig att det går att likna känslan med att vara överkörd av en lastbil. Nu är det "bara" nacken som är stelopererad utan bedövning.
Men inget ont har något gott med sig, denna åkomma gör det omöjligt för mig att fredagsstäda så det får vi göra tillsammans under helgen :) Hur vi nu ska hinna med det för denna helg känns som sagt var ganska uppbokad, tur att jag är ledig!!
 Ikväll ska pojkarna på disco, jag tror jag lämnar dem och passar på att handla medan, vi måste ha med oss en stor matsäck imorgon, en heldag i Fururinken och de brukar bara gå att köpa hamburgare där. Jag tror jag ska ta med mig Gina vi hinner ta oss någon promenad under dagen och jag slipper ha henne ensam hela dagen och försöka ragga någon att rasta henne, Matilda tar hand om långöronen så de behöver jag inte tänka så mycket på. Under lovet ska vi ta oss till mamma och bada hundarna, hennes badrum/dusch är som gjord för hundbadning :) Jag skulle vilja åka till Älvdalens hundhälsa och simma med Gina och samtidigt bada henne, men ekonomin är lite ansträngd denna månad det beror på att jag tagit tjänstledigt från mitt ordinarie jobb under två veckor då jag ska göra GU:F, det är draget från mig lön och ersättningen från försvaret kommer inte förrän i slutet av december, mindre bra planering av mig lagom till julen och allt. Det blir att leva på marginalen ett par månader...

 Ser på utbildningar med Henrik, yrkeshögskolan, men det han vill gå ser bara ut att gå på helfart i Stockholm under ett år, så det kan bli lite svårt att få ihop. Eftersom detta är ett bristyrke i Norrbotten har H fått lite indikationer att den eventuellt kommer att starta upp i Norrbotten med då kommer nästa problem och det är den kräver vissa särskilda förkunskaper, men det kanske går att läsa in under våren?! Jag ska hjälpa honom att kolla upp detta, för han skulle vara klippt och skuren för detta yrke. Vad det är för något säger jag inte ännu, den karamellen får Ni allt suga på :)

 Min avgiftning från det vita sockret går väl si så där, jag har inte ätit något, men är konstant sugen på allt godis, fika jag kan komma på.
 Hundträningen som skulle bli så kontinuerlig och väl planerad sket sig totalt, jag kommer inte igång med någon lydnadsträning alls, lusten till den ligger gömd långt in på den översta hyllan...
 Samma gäller den "planerade" motionen som ska hjälpa mig att fixa gu:fen.
Det känns som om tummen har fastnat och jag har inte förmågan att få ut den!!!

Trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar