lördag 7 mars 2015

April väder

Lika vackert som vädret var igår lika busigt var det idag.
Lappberget blev inställt och storebror har lite feber så det har blivit en inne dag idag men nu ska jag ta med mig Lucas på en skidtur eller promenad efter byavägen, vi måste nog andas lite frisk luft han och jag. För Lucas är en liten "pain in the ass" just nu. Då brukar lite styrd aktivitet sitta fint så här innan middagstid. Har värsta lördagslyxen då Matilda ska laga middagen idag, det blir kycklingpasta och ett glas vitt till det, mumsfillibabba.

 Jag har varit på fika date med mina äldsta vänner, iallafall en del av dem och det var trevligt som vanligt. Vi hann gå igenom barn, jobb, semester, husplaner och jämnföra antalet gråa hårstrån.
Vi hann diskutera lite nästkommande husmorssemetser eller blev det näst,nästkommande tripp? London våren 2016 verkar det bli iallafall sen får vi se om vi hinner med någon i höst.
 Jag skulle gärna åka med Matilda till Stockholm i maj med det är ju det där med pengar, M hinner inte jobba ihop shoppning pengar och det är mycket annat hon planerat att lägga pengarna på sommaren då hon fyller 18 år. Fatta 18 år?! Tiden bara springer iväg och vi med den.

 Trevlig helg på er!

1 kommentar: