torsdag 12 mars 2015

Nu märks det att man närmar sig 40!!!!

För det är nu man ska pressa kroppen så man känner sig stark och ung :)
Vad har vi då hittat på för något, jo det verkar bli Vårruset, Tjejmilen och så TjejVasan. Vi är bara tre som hoppat på TjejVasan men jag hoppas att vi ska kunna lura med fler, AnnaLena, har lovat att vara blåbärssoppsansvarig så vi får se vad hennes arbetsuppgift blir :)
 Det är tre år sen jag sprang Tjejmilen, det är ett riktigt roligt lopp och det bästa är ju att nu för tiden är det på lördag man springer så då kan man gå ut på Discodans på lördagkväll, "Golden Hit's is the Shit". Tyvärr är min ekonomi i botten så jag har inte råd att boka flyg och hotell riktigt än, men jag hinner ju, Stockholm i september blir ju fint!


 Vi har underbart väder just nu, vårvintern visar sig från sin bästa sidan och jag har äntligen tagit mig ut med skidorna efter isen, helt underbart och kroppen känns lagom sliten. Gina är den enda som vill följa med mig, Yenna den lata lilla odågan rymmer hem efter ca 500 meter, när jag kommer hem igen sitter eller ligger hon på bron och är så glad att se henne. Holly kommer ju med när hon är här, men nu för tiden är Holly mest med Matilda, så det känns lite ensamt med bara en hund med sig på motionspassen. 
 Appropå Gina har hon börjat löpa så nu går hon ner sig och jag måste komma ihåg att ge henne mat minst tre gånger om dagen, hoppas att jag kan förhindra att hon går ner sig alldeles. Löpet kommer bra i tid, då är vi inte  tävlingssäsongen i farozonen under våren och sommaren, om vi nu är redo för tävlingar. Jag hittar inte motiveringen för regelbunden lydnadsträningar och jag vet inte hur man tränar in vissa moment och på andra moment har jag fastnat...

 Lägenhetsletandet i Kalix går segt och jag känner en stress att vi inte ska hitta någon bra etta. Matilda är så skoltrött och denna pendling gör det ännu tyngre att hänga med i skolan.
Vi hade en lägenhet som vi trodde vi fått med på oförutsägbara händelser blev det tyvärr inte så, så i panik fick vi leta en ny och nu har vi en annan på gång och jag hoppas verkligen att vi kommer att få den från och med 1 april. Det skulle underlätta så otroligt mycket!




Den här bilden fick mig att komma ihåg att hur mörkt det ens känns ut så letar sig ljuset sig igenom och det löser sig, det kommer att ordna sig!!!

Ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar