söndag 8 mars 2015

Sköna Söndag

Sjuka barn har gjort att vi varit i hemmets lugna vrå hela helgen, jag förvånas varje helg över detta lugn som infinner sig hos oss nu för tiden, bara för några år sen var det ett helt annat ljud vid 06:00 vare sig det var helg eller vardag. Henrik och jag har sett Vasaloppet med kaffe och smörgås när pojkarna vaknade gjorde de sig frukost själv, efter ytterligare någon timme kom Matilda nerför trappan och gjorde sig frukost och plockade bort allt (utom filtallriken).
 Egentligen vill jag att vi äter frukost och middag tillsammans med ibland är det ju undantag på det med. När alla ätit sina frukostar och Oscar fått Panodil och spytt upp två liter slem kunde jag klicka på mig skidorna och ta mig en älv/skogstur med hundarna i det underbara vårvinter vädret. Till och med hundarna tycket det var varmt idag, tungorna hängde och de roade sig med att äta snö efter vägen. När jag kom hem tog Lucas och Henrik sig en skotertur efter älven, han skulle kolla upp om det var draget ett skidspår lite söderut från oss, jag tyckte jag såg en skoter på fredag komma efter älven med en sån där skidspårsdragare med jag måste ha sett i syne för de hittade inget skidspår.

 Imorgon är det måndag och skolan börjar igen efter sportlovet, få se om jag får skicka ett eller två barn till skolan? Just nu är det bara Frida som är helt frisk, Lucas och Matilda är på gränsen och Oscar är ganska däckad. Det är så det brukar vara hos oss, Oscar är oftast den som blir riktigt sjuk då han blir sjuk. Jag har ett möte med facket imorgon och sen sparkar jobbar veckan igång, 50 timmar tillbringar jag på Brännagården. Jag saknar mitt jobb, det känns som om det var länge sen jag jobbade. Då jag hittat på att vara på fackutbildning, hemvärnsövningar och sjuk, satt och räknade att jag jobbat fyra dagar i februari.
Jag ska även sparka igång motionen igen herre gud jag håller på att förvandlas till en riktig soffpotatis, men krämpor i hela ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar