måndag 30 mars 2015

Jag, eller Vi hann

Början av denna vecka gick åt till att oja mig och stressa upp mig om Föreningsgatan 3, hur skulle jag hinna packa, köra saker till Kalix, packa och tömma lgh och få allt överblivet till systeryster samtidigt som min bättre hälft var i Malmö på utbildning från tisdag till sent på torsdag. Redan på tisdag sket det sig då Lucas skadade sig på skolan, inget allvarligt MEN besök på hälsocentralen och årets första VAB, stressade iväg till Kalix för att låsa upp M´s lgh och med Peggan full men kläder och saker, en mobil fartkamera stod på ett olämpligt ställe och framtiden för utvisa hur fattig jag kommer att bli, onsdagen gick åt att gruva sig för att hinna med allt och ingenting blev egentligt gjort, torsdag Lucas hemma med nackspärr, men ett besök på hälsocentralen för att kolla upp så det inte hade med den första skadan att göra, snabbt och packa på föreningsgatan innan Oscar ringer att han ramlat in i en stolpe och känner sig yr och konstig, sambon skickar en bild på gröna gräsmattor medan jag känner stressen ånga på och humöret sjunker i botten... hur i helvete ska jag hinna???


Fredag förmiddag och puls på 249


 Släpet bokat, åker till föreningsgatan från morgonen på fredag, skulle egentligen behöva vila eftersom det väntas helgjobb, 30 timmar, men allt måste vara packat till 16:15 så det bara är att bära allt i släpet och Peggan hunner jag fylla  med "Kalix-sakerna" innan 16, samtal med Strandskolan kommer emellan och lunch med flickorna ¨på Sang´s. Klockan 16:30 är hela lägenheten tömd och allt är på/i släpet som ska till Strömsnäs. Fatta vi hann?! två starka killar och tre minst lika starka tjejer :)
 Pust så underbart! Att sen städpatrullen kom till undsättning på söndag gjorde allt helt perfekt för nu är det snart måndag och lägenheten på föreningsgatan är redo att kontrolleras och besiktas, fy fan vad jag är bra, och min underbara familj som än en gång släppt allt för att hjälpa mig och göra detta!!!
 Jag är så nöjd! Tänk bara att måndag, tisdag och onsdag gick åt att gruva mig för vad komma skall då det gick så bra när bollen väl blev i gungning?!

Jag ser ett slut och puls på 63

 Med detta i bakspegeln är det dags att kavla upp ärmarna och ta mig an källaren i Storbäcken som måste röjas och organiseras upp, var sak på sin plats!!!
Nå då kör vi :)....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar