torsdag 17 september 2015

Nu ger jag upp

Legat i mitt mörka svala sovrum i 1.5 timme utan att lyckas med mitt uppdrag att sova, det är omöjligt. Kan bero på samtalet i morse att jag gjort fel i samband med barnledigheten och blivit skyldig kommunen lön, mindre lön just nu behöver jag verkligen inte, men tillika skönt att ordna till det som blivit fel på en gång. Så Bye Bye halva september lönen, tack vare klantröven Linda...
Tacksam över min avbrutna semester och kvalnatten samt alla timmar i hemvärnets kläder, det där med pengar det löser sig alltid, vi lär varken bli hemlös, klädlös eller behöva gå och sova hungrig.

Ett var mina åskmoln har försvunnit från min himmel, jag kan andas ut och tacka min lyckliga stjärna att jag har ett kontaktnät lika stort som Norrland, jag lyckade fixa en nästintill omöjlig sak, nöjd men inte så nöjd att misstaget med sfp är glömt och ger min ro att sova...
Det andra molnet på min himmel finns kvar och det är som det är med det, där kan inte kontaktnät ordna upp saker och ting.
Rastlösheten den river och sliter i mig men jag kan kontrollera den och nu blir det ingen tripp under höstlovet, vi får hålla oss hemikring. Hockeyn har ju börjat så kanske det blir några timmar i ladan under lovet, sen blir det nog någon natt i någon av lgh i city. Bowling, bad och Luleå hockey står på sönernas "Vill-göra" lista.

Nu väntar en koppelpromenad med Gina och våra kollohundar, det blir landsvägskörning idag då brollan skickade ett sms "Jakt idag så håll dig hemma". Det var ju ett väldigt omtänksamt meddelande måste jag säga.
Eftersom sömnen hackade idag och det är dags för treje natten så är det Köket som står för middagen och jag hoppas jag får sova mellan 18-20...
Puss och Kram allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar